جواد کریمی؛ لیلا سلطانیان؛ فاطمه موسوی نسب
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، مطالعه کیفی پیامدهای کارآفرینی اجتماعی در ورزش بود. در این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، در مجموع با 13 نفر از اساتید و خبرگان مدیریت ورزشی (هفت نفر)، اساتید اقتصاد (سه نفر) و اساتید مدیریت کارآفرینی (سه نفر) بهصورت باز مصاحبه شد. روش ﺟﻤﻊآوری اﻃﻼﻋﺎت، ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ پژوهشهای پیشین و ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻋﻤﻴﻖ ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، مطالعه کیفی پیامدهای کارآفرینی اجتماعی در ورزش بود. در این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، در مجموع با 13 نفر از اساتید و خبرگان مدیریت ورزشی (هفت نفر)، اساتید اقتصاد (سه نفر) و اساتید مدیریت کارآفرینی (سه نفر) بهصورت باز مصاحبه شد. روش ﺟﻤﻊآوری اﻃﻼﻋﺎت، ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ پژوهشهای پیشین و ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻋﻤﻴﻖ و ﺑﺎز بود. در جهت سنجش اعتبار، انتقال و تأیید پذیری، یافتههای ﭘﮋوﻫﺶ را ﺑﺮای ﻣﺸﺎرﻛﺖﻛﻨﻨﺪﮔﺎن اراﺋﻪ و ﻣﺘﻦ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﺗﻮﺳﻂ آنها ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﻧﻘﻄﻪ ﻧﻈﺮات آنها اﻋﻤﺎل ﺷﺪ. برای سنجش قابلیت اعتماد دادههای حاصل از مصاحبهها از روش توافق درون موضوعی استفاده شد. میانگین میزان توافق درون موضوعی 81/0 گزارش شد. بر مبنای یافتهها پیامدهای کارآفرینی اجتماعی در ورزش شامل پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فن آوری است.لذا توصیه میشود بر مبنای پیامدهای کارآفرینی اجتماعی در ورزش، مدیران و مسئولان کشوری، سیاستهای خود را در جهت توسعه کارآفرینی اجتماعی متمرکز نمایند.